Op een andere manier bezig zijn met je boek kan verfrissend zijn. En leuk.
Ik ben creatief en kan uren doorbrengen op Etsy en Pinterest, nieuwe ideeën opslurpen en daarna aan de slag gaan. Ik wil graag die creativiteit ook gebruiken voor mijn boek.
Niet is leuker dan een marketing concept ontwikkelen, of beter gezegd, een bijdrage leveren aan de marketing van mijn boek. Ik denk dat je zelf, als schrijver, daar nieuwe energie van krijgt. Tenminste, als je het net zo leuk vindt als ik. Door mijn eigen bedrijf heb ik al wat ervaring opgedaan, vooral met online activiteiten. En weet je, wil je opvallen, dan moet je met iets nieuws komen of op zijn minst de aandacht trekken op een vernieuwende manier. Dat is mijn mening.
Dus ratelen de tandwielen in mijn hoofd een keer niet om personages te ontwikkelen of het plot verder uit te werken, maar bedenken ze een manier om op een creatieve manier mijn boek of manuscript te promoten.
Ik heb al een paar ideeën en ben nu bezig met de ontwikkeling ervan, samen met een bijzonder persoon (wiens naam ik niet zal noemen) die mij helpt in de digitale, grafische vormgeving. Ik denk als je aan je boek blijft werken, op welke manier dan ook, je blijft werken aan het eindresultaat: een publicatie.\
Bovendien kan ik op deze manier laten zien dat ik er echt in geloof en dat ik niet bang ben mijn handen uit de mouwen te steken om mijn boek te promoten. Weinig budget, geen probleem, ik kan ook veel zelf.
Hier alvast een sneak preview van het idee waarmee ik bezig ben. Als het klaar is zal ik jullie uitgebreid uitleggen wat de bedoeling is, maar nu wil ik nog niet teveel verklappen. Het sleutelwoord (!) is … kijk zelf maar. Zie jij de hint waar deel II van het verhaal zich afspeelt?
Ik sluit af met de tagline van mijn boek: De Orde van de Poortwachters. Waar sleutels machtiger zijn dan wapens.